הפרעת קשב וריכוז : רעיון ריאיון חדשני אונליין

לאחרונה ניסיתי לחשוב כיצד להתמודד עם בעיית המחסור בשעות נוירולוגית ילדים.

הדבר בולט בעיקר בתחום הקשב והריכוז. האם ניתן באמצעות רפואה מקוונת ליעל את השירות כדי לתת שירות ליותר ילדים בכל שעת נוירולוג ילדים נתונה. רב המקרים המופנים לנוירולוג ילדים הינם ילדים עם חשד להפרעת קשב וריכוז.

לצורך התייעלות במשיור הזמן בניתי ראיון מקוון שהוא למעשה שאלון מורחב ומפורט של הסקירה של כל הנושאים שאנו מתשאלים עליהם בתחילת כל ביקור ו”גוזלים” את מירב הזמן. למעשה הזנתי את השאלות המנחות לריאיון המקוון במכלול פרטים שאנו מראיינים את ההורה. השאלון מורכב משני חלקים עיקריים:

1- שאלות טכניות “הריון ולידה”

2-  שאלות תפקודיות על התחום הלימודי התנהגותי חברתי ורגשי של הילד.

הריאיון מתקבל מפי ההורים על פי הדיווח שלהם  על הילד. כמו כן ממלאים שאלון (DSM) בדר”כ יש חומר נלווה מהמורים. כלומר מבית הספר גם יש דיווח כתוב כשאלון DSM ולעיתים מכתב.

כאשר התחלתי להשתמש בראיון המקוון גיליתי כמה דברים חשובים:

  • אכן ההורים מצליחים למלא זאת באופן כוללני וזה לוקח להם כ15 דקות.
  • ניתן להשתמש במידע שניתן בקלות ע”י העתק הדבק ועריכה מסוימת
  • השיח בפגישה לא מתחיל באוסף שאלות וראיון ההורים אלא דווקא בילד וממוקד בו ובצרכיו
  • חוסך חשיפת הילד לדברים לא כל כך נעימים עליו
  • מפנה יותר זמן לדיון
  • ניתן יהיה גם לקבל יותר פרטים מהמורה בדרך זו.
  • מאפשר תיעוד אחיד יותר ושוויוני יותר של השירות.

 

נקודות התייחסות

לרופאים- אני בטוחה שחלק מכם חושבים שיש כאן טעות קשה וחלק מהקולגות שלי ישמיעו קולות מחאה. אליהם אני פונה ואמרת אל תמהרו לשפוט לפני שתתנסו באמצעי מקוון זה. אולי הסיבה שאתם חוששים מפני הריאיון המקוון כי אתם חושבים שאתם ברי החלפה. אל דאגה עוד רחוק היום שרובוטים יחליטו על טיפול תרופתי לילדים. עד אז אולי כדאי להתנסות ולהתייעל כדי לענות על הצורך הרב בתחום.

להורים – אם הגישה הזו נראית לכם מעניינת ומסקרנת. כמו כן רוצים לחסוך התרוצצות , נסיעות , אובדן ימי עבודה לימודים ובילוי בחניונים של בתי חולים ומרפאות… ובעיקר נמאס לכם לחכות. מוזמנים ליצור קשר ולהתנסות. לקביעת תור צרו קשר.

2019-03-03T23:15:35+00:00