שיח רופאים על טלה רפואה בWHATSAPP

עונג גדול לארח לרגל יומולדת שנתיים של נוירוכאן, רופאים ממכבי המתעניינים בטלה רפואה.
תוכננה הרצאה והדגמה של עמדת טלה רפואה על רקע כיבוד ואירוח ביתי ביום שישי בסלון.
התחלנו בסבב קצר שבו כל רופא מציג את עצמו ואת הזווית שלו בטלה רפואה.
בפועל השיח היה כל כך אינטנסיבי ומלמד כך ונמשך כשעתיים. ולהלן מעיקרי הדברים.

ווטס אפ להוראה.

קבוצה של סטודנטים להוראת רפואה בצורה אינטראקטיבית התגללגלה לקבוצה שמתייעצים ומחליפים מידע עד היום גם בתום הלימודים ובתקופת הסטאג’. עם הזמן חלק מהאנשים ירדו ואחרים נוספו.

ווטס אפ לאישפוזי בית.

המוניטור מצפפצף בחולה מונשם. בפועל לא יודעים מה המצב והרופא של אישפוז בית לא זמין להגיע. הפיתרון: צילום המוניטור ובטן למשך דקה. ספירת נשימות וירטואלית.

קבוצות ווטס אפ דוק.

קבוצות וטס אפ להתייעצות סביב נושא מסויים כמו רפואת עור בפועל בכל קבוצה נמצא מומחה בתחום שיכול לענות על מקרים מסובכים. במקרים הבאים הדומים כבר יודעים מה לעשות.

ניהול מרפאה בוואטס אפ

קביעת תורים נעשית רק בווטס אפ. כותבים לרופא מה הסיבה לביקור שולחים בקשות וייעוצים. הרופא פותח את הווטסאפ רק בשעות מסויימות בשעות המרפאה ועונה דרך התיק הרפואי, טלפון או מבקש להגיע לביקור פיזי. המטופל רואה את הסימון כאשר בקשתו נצפתה ותשובה כאשר טופלה. המטופל יכול להתקשר לרופא רק במצב חירום. אם השתמש למצב שאינו מוצדק. מספרו נחסם.  כך הרופא יכול להתפנות ולתת את הטיפול לפי סדר העדיפות שלו ולא שסדר המרפאה שנחסמת על ידי ביקורים ” מיותרים” .

מעניין שלמרות שכבר 10 שנים בתחום לומדת כל הזמן דברים חדשים. תחום מרתק ומתפתח שאנו יכולים לעצב אותו בקלות על ידי הכלים הקיימים לתת שירות טוב יותר. 

2019-02-24T00:57:09+00:00