דוגמאות לאפשרויות לצמצום פערים על ידי רפואה אונליין

במאמר הקודם הצבענו על הפערים בישראל בין מרכז לפריפריה בתחום הבריאות.

 כעת נביא כמה דוגמאות להתייעלות מקוונת:

הנגשה דיגיטאלית: טלה רפואה בבתיה”ח ובקופות החולים – שירותים מקוונים יכולים להחליף ביקורים. הדבר נחוץ בעיקר בתחומי התמחות חסרים (Tele ICU, Tele Clinics). במקומות שונים בעולם מחייבים את ספקי השירות רפואה לסטנדרט מסוים (מרחק נסיעה / זמן המתנה). שירות מקוון  הינו אחד הדרכים היעילות והזולות לצמצום פערים במתן שירות סטנדרטי.
עוזרי רופא: הכשרת עוזרי רופא להתייעלות והגדלת פעילות רפואית (RN בארה”ב). יש בעיה קשה של CAPACITY במקצועות הרפואיים. בארה”ב נעשה שימוש לאורך שנים בעוזרי רופא המובילה להתייעלות והרחבת הפעילות הרפואית. החלו ליישם בצורה מוצלחת בארץ במספר תחומים בהצלחה טובה. הרחבת פעילות זו בעיקר בפריפריה ובאוכלוסיות מיוחדות תעלה את יעלות הטיפול.
החולה הכרוני: ניטור מרחוק. כיום המערכת איננה מתגמלת ניטור מצבים כרוניים וכתוצאה יש התדרדרות, תחלואה נלווית – יש אמצעים דיגיטליים שניתן לנטר את החולים מרחוק- כיום התשלום מבוצע על חשבון החולה דבר היותר פערים, הכללת שירותים אילו בסל קריטית לצמצום פערים.
שקיפות בנושא שיוון בקופ”ח: הגשת דוחות למשרד הבריאות לפי פילוח גאוגרפי ומקצועי (רפואה ראשונית/ רפואת מומחים/ סיעוד/ פרא רפואי). כיום ישנו קושי לעקוב אחר יישום חוק הבריאות הממלכתי מבחינת שיוון במתן שירותים. הצעד הראשון בישום, תגמול אכיפה הינו דיווח שוטף שקוף וסטנדרטי בנושא.
2019-02-17T19:20:39+00:00