מה חשוב ללמד רופאים המתחילים לעסוק ברפואה מקוונת?

היום סיימנו את הכשרת המחזור הראשון של אנשי מקצוע אחרים שיתחילו בשבוע הבא לתת שירותי טלה רפואי בקופת חולים מכבי. ניסינו לחשוב מהם התכנים הכי חשובים שצריך להעביר בהכשרת רופאים לרפואה מקוונת וכיצד מכניסים את כל התכנים למפגשים מאד מצומצמים.

מטרת הקורס: הכשרה למתן שירותים רפואה מקוונים בקופת חולים מכבי. הקורס היה מיועד לרופאים ועובדי רפואה בעלי רישיון המתכוונים לעבוד בטלה רפואה. האחראית על המיזם הינה ד”ר אורלי גרינפלד שגייסה את הרופאים ומבילה את המהלכים של הנגשה דיגיטאלית בקופת החולים על פניה המגוונים.

הדרך

אז דבר ראשון חשוב שהמפגשים יעשו באופן מקוון במועד נוח. חשוב שיעשו באופן אינטראקטיבי. פחות הרצאה ויותר סמינר. על מנת לאפשר כניסה ומעורבות בתהליך חשוב לבחור בערוץ מקוון שניתן לשאול שאלות ולשוחח עם המשתתפים. לכן מתאים שיהיו מספר מצומצם של  משתתפים על מנת לאפשר זאת (~עד 15 משתתפים לסמינר).

נערכו 2 מפגשים מקוונים קבוצתיים כאשר מתוכנן מפגש אחרון פרטני ולאחר מכן סמינר חודשי/ דו-חודשי בקבוצות קטנות.
המשתתפים התבקשו למלא  בוחן קצר לפני ואחרי לבדיקת ידע

התוכן:

במפגש ראשון: דיברנו על החזון -מה הרעיון העומד מאחורי הנגשה דיגיטאלית- מה המטרות האישיות של כל רופא? תתי המקצועות השונים. לאחר מכן שוחחנו על התפתחות הרפואה מקוונת-שוחחנו על מיזמים מובילים בעולם כמו רפואה פריפרית באלסקה ואוסטרליה ובתתי מקצעות כמו שבץ מוחי.  עסקנו בהיבטים חוקיים לביצוע שירותי טלה רפואה בארץ והכרנו את עקרונות נהלי משרד הבריאות. התחלנו לשוחח על תקשורת דיגיטאלית-ואיך ניתן למקסם את האפיק המקוון.

בנתיים המטפלים עברו על חוזר מנכ”ל וערכו הכרות הפלטפורמה (של פמי) והחלו לתרגל תפעול- על ידי ד”ר אורלי גרינפלד.

במפגש השני: דיברנו על בדיקה מקוונת- איך בודקים דרך מסך? הדגש הוא על בדיקת המרכיבים של מערכת מסויימת ללא מגע ואיך עוקפים את הצורך במגע פיזי (לדוגמא אולטרה סאונד להגדלת איברים במקרים רלוונטיים). לאחר מכן שוחחנו על תקשורת בעידן המסכים דיברנו על המרכיבים הטכנים שיכולים להשפיע על רזולוציה ושיחה חלקה- וניתנו טיפים לתקשורת מקוונת. דנו על האתגר של מתן יחס אישי קשב ואמפטיה מקוונים. התייחסנו ליתרונות חסרונות ותקלות- מה קורה אם….”תיפעול” תקלות טכניות וקליניות
סיימנו עם שאלת הכנה לקראת תחילת הפעילות- איך אני בונה את המרפאה המקוונת שלי? ומהם כללי ההכללה ואי הכללה- האישיים שהרופא קובוע לגבי המרפאה שלו.

בהצלחה!

2020-10-26T09:46:03+00:00