רופא אונליין הגברת נגישות לצמצום פערים – הגיע הזמן

אחת הזכויות הבסיסיות של אדם הוא הזכות לנגישות שירותי רפואה.

בעוד שרב השיח בנושא נוגע להקצאת משאבים כלכליים, החשיבה מחוץ לקופסה כיצד להשתמש בכלים מקוונים כמו רופא אונליין (טלא-רפואה) מוגבלת. פערים בבריאות פערים תלויים בגיל במגדר במוצא ובמיקום גיאוגרפי. מחקר אחרי  מחקר מצביע על תת הערכה של בעיות בריאות הגוררת תחלואה גבוהה יותר בקרב נשים ילדים ומיעוטים. אנשים עם מוגבלות שכלית או פיזית חשופים אף יותר לתת טיפול דבר המוביל להתדרדרות נוספת במצבם הכרוני המורכב. זהו נושא שיש להעלות באופן תדיר על סדר היום. גישור על פערים לא יעשה אך ורק על ידי הגדלת משאבים. נגישות קשורה לזמינות השירות לביקורי מרפאה. רופא אונליין במרפאה מקוונת יכול לעזור בגישור פערים אלו.

שירות ראשוני זמין

ברפואה יש עת וזמן לכל בעיה. במצבי חירום כל דקה קובעת. טלא-רפואה כיום מביאה את הרופא אונליין מוקדם יותר למקרה מבלי להביא אותו פיזית לשטח.  כאשר אין לחץ של זמן וניתן לראות את החולה במרפאת החוץ יש בדר”כ עיכוב ממושך בין זמן ההסתמנות הבעיה לבין הטיפול. בעוד שהתערבות מוקדמת היא קריטית בהפרעות תקשורת לעתים לוקח במקומות מסוימים יותר משנה להגיע לטיפול אפקטיבי. בילדים עם הפרעת קשב וריכוז העיכוב הפנייה למרפאה שלוקח כתשעה חודשים מוביל לתסכול והפחתת מוטיבציה שנמוכה ממילא. רופא אונליין מאפשר הגדלת היקף השירותים באופן גמיש בזמן הצורך.

מרפאות מעקב גמישות

ברפואה הרבה פעמים מדברים על “הענות לטיפול”. למונח זה יש נימה מתנשאת .נקודת ההנחה שהמטופל צריך להיענות לכל טיפול שהומלץ. בפועל יש לעתים קשיים לא צפויים ביישום , כגון: תופעות לוואי, קשיים טכניים וחוסר יעילות. מערכת קביעת התורים לא ערוכה דיה לגמישות במתן מענה במקרים אילו. ניסיון לקבוע תור בעקבות בעיה שצצה לא תמיד שווה את המאמץ. שהרי לעתים קביעת תור מעקב הדורשת מספר שיחות טלפון בשעות העבודה ולא תמיד מניבה תוצאות. כיום ישנה מגמה מבורכת של תקשורת חלופית עם רופא אונליין.  חשוב יהיה לבחון האם וכיצד אמצעים טכנולוגיים נגישים משפרים היענות.

2018-07-01T23:18:04+00:00